TEATR JEST SZTUKĄ, KTÓRA NAJSZYBCIEJ SIĘ STARZEJE. TO ZDANIE KAŻDY MOŻE ŁATWO ZWERYFIKOWAĆ. WYSTARCZY, ŻE OBEJRZY SIĘ JESZCZE RAZ JAKIKOLWIEK SPEKTAKL SPRZED 5 LAT. ALE NIE POLECAMY TEGO.
AKTORZY TEATRALNI ZAPOMINANI SĄ SZYBCIEJ NIŻ SPEKTAKLE, W KTÓRYCH GRALI. PRZYKŁAD? PROSZĘ: KTO ZAGRAŁ AFRYKĘ I EUROPĘ W SPEKTAKLU W PUSTYNI I W PUSZCZY W REŻYSERII BARTKA FRĄCKOWIAKA. NO WŁAŚNIE, KTO? EWELINA ŻAK I AGNIESZKA KWIETNIEWSKA.
ACH PRAWDA, BYŁY TAKIE AKTORKI.
A GDZIE SĄ DZIŚ?
NA PEWNO W WIELKIM TEATRALNYM IMAGINARIUM.
A GDZIE JEST WYBITNA AKTORKA IGA MAYR? CO TO ZA NAZWISKO: MAYR? NIE ZNAM. NIE WIEM. NIE ROZUMIEM.
I DLATEGO CHCEMY IGĘ MAYR PRZYPOMNIEĆ, PRZEDSTAWIĆ I ZROZUMIEĆ. OPOWIEDZIEĆ HISTORIĘ KOBIETY I AKTORKI.
ALE SPOKOJNIE. OBIECUJEMY, ŻE NIE BĘDZIEMY UPRAWIAĆ AUTOTEMATYCZNEGO, TEATRALNEGO ONANIZMU. O, NIE. MARZYMY O WSPÓLNYM DOŚWIADCZENIU SIEBIE, WŁASNEGO ŻYCIA, PAMIĘCI, DAT, MIEJSC, LUDZI. OBIECUJEMY, ŻE NIE BĘDZIE TO PSYCHODRAMA. O NIE.
BĘDZIE TO PO PROSTU – ZAPROSZENIE.
SPEKTAKL RZYWOT. CZĘŚĆ PIERWSZA: ROZPADAJĄCA SIĘ BIOGRAFIA JEST DOPEŁNIENIEM PRZEDSTAWIENIA POSTAĆ DNIA ZREALIZOWANEGO W TEATRZE POLSKIM W PODZIEMIU WE WROCŁAWIU W 2018 ROKU I OPOWIADAJĄCEGO O NAJWIĘKSZYM PRZYJACIELU IGI MAYR – IGORZE PRZEGRODZKIM.
TO WTEDY IGOR UPOMNIAŁ SIĘ O IGĘ.
Czas trwania: ok. 80 minut (bez przerwy)